söndag 16 februari 2014

Spring-break!

The end of spring-break has arrived! A bit sad about it, but also grateful for a great week, and pumped for the fact that graduation-day and all that comes with it just gets closer! 
Monday night I went to a little girls-night at Josefins place. So much fun to catch up with some old friends, its just too bad I was so tired after everything with the car-accident. But other than that I spent monday and tuesday at home, procrastinating all the work I should have gotten done, and just hung out with my siblings. We also made homemade pizza. It was pretty awesome. 
On wednesday one of my bestest friend Evelina came over, oh mann, how I love that girl! We watched high school muscial and shared everything that was going on in our lifes. So happy that we can literally talk about Everything together!
On thursday Austin, Lollo, mom and I went to Jönköping for some shopping and stuff, and then went to Gränna. Found out some cool new stuff about polkagrisar and ate some delicious food. (and I totally ate the most). After that we went to the Lovisa&Rogers place for home-group, and said our goodbyes to Linn who left for Africa for a few weeks! 
On friday we went to my grandma and grandpa for dinner and hockey, so much fun! Perfect valentines day. Then we went to church for a sleep-over with the youth. Had a lot of fun and got really encouraged. Slept about three hours. Also, Austin stubbed his toe really bad. For a moment I thought I would have to go back to Eksjö again, but thankfully, it seemed okay.
Saturday was spent cleaning up after us and then a competition with a few challenges around town. Simone and I were on the same team so our team obviously won. #champions. We then watched melodifestivalen at powerhouse.
Sunday was churchday and afterwards we just went home, and mom and I watchedsome friends. A pretty neat week! (:

Slutet av sportlovet har anlänt! Lite ledsen över det, men också tacksam för en jättebra vecka, och taggad för studenten och för att allt som kommer med det börjar närma sig! 
I måndagskväll så var jag på tjejkväll hos Josefin. Var så kul att få träffa några gamla vänner igen, bara synd att jag var så trött efter allt med bilolyckan. Hursomhelst, förutom det så spendera jag bara måndag och tisdag hemma, ignorerade allt skoljobb jag borde fått gjort, och bara umgicks med mina syskon, vi gjorde även hemlagad pizza. Det var fett awesome.
I onsdags så kom en av mina bästa vänner Evelina hit, och åh. Vad jag tycker om denna tjej! Vi kollade på high school musical och bara pratade på om allt som händer i livet. Är så glad och tacksam för att jag bokstavligt talat kan prata med henne om Allt!
I torsdags åkte Austin, Lollo, mamma och jag till Jönköping för lite shopping mm, och efter det åkte vi till Gränna. Fick reda på nya coola grejer om polkagrisar och åt asgood mat. (och jag åt lätt mest). Efter det åkte vi till Lovisa&Roger för hemgrupp, och sa även hejdå till Linn som åker till Afrika i några veckor.
I fredags åkte vi till min farmor och farfar för lunch och hockey, väldigt mysigt och kul! Perfekt alla hjärtans dag! Efter det åkte vi till kyrkan för en sleep-over med alla ungdomarna. Vi hade väldigt kul och jag blev också väldigt uppmuntrad. Sov dock bara ca tre timmar. Också, så råkade Austin smälla i sin tå ordentligt så att den gick ur led. Ett tag trodde jag nästan att vi skulle behöva åka till Eksjö igen, men tack och lov verkade allt ordna sej. Lördagen spenderades med att städa upp efter oss och sedan hade vi en tävling med flera utmaningar omkring i stan. Jag och Simone var i samma lag så självklart så vann vi. #champions. Efter det åkte vi till powerhouse och kollade på melodifestivalen.
Söndag var vi som vanligt i kyrkan och efteråt så åkte vi hem, då jag och mamma kollade på vänner. En väldigt bra vecka if I may say so myself. (:

 Pic from two weeks ago. Just hade to put it out even tho its late. We were up all night to see Seattle win the super bowwwwl. So much fun!! Although, i barely understand american football... haha! // Bild för två veckor sedan. Var bara tvungen att lägga ut nu i efterhand. var uppe hela natten för att se när Seattle vann super bowwwwwl! :DSjukt kul! å ändå fattar jag knappt amerikansk fotboll.... lol
 Pizza!
 HSM <3 ...so many memories, haha
 On our way to Gränna!



Went to Grännas museum!
 Noah & Findus!
 Happy belated Valentines day!
 Nacka styled my hair in his own unique ways.. :)
Not tired at all after three hours of sleep.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar