lördag 8 februari 2014

2013 Part 2

Just another Photobomb, with a capital P, from 2013.. :)

Sisterlove!
At Lovisa&Rogers wedding! It was so much fun! They are such rolemodels for me, and I was so happy to be there! :) // På Lovisa&Rogers bröllop! Det var så kul! De är så stora förebilder för mej, och jag var så glad att få vara där! :)
 A day in Norrköping with my dear sisters! (:
Celebrated 4th july as always.. :D no, we're not americans...yes, we are pretty weird.
I turned 18!! Wooo. Also failed my license the same day, so wasnt really the best day lol. With a lot of waiting time and two failed attempts I finally got my license the 18th of October! :) // Jag fyllde 18! Woooo. Kuggade också mitt körkort samma dag, så var inte världens bästa dag, lol. Med mycket väntetid och två failade uppkörningar klarade jag äntligen körkortet den 18e oktober! :)
 <3
Nacka and I, the twins, had a birthday-party together with Jessica! (: So much fun!
<3
Went to my beloved Bulgaria, had so much fun! <3 // Åkte till mitt älskade Bulgarien, var så kul! <3
Went to London with these two lovelys! Hillsong Conference and everything else we did was seriously just theee best ever. I was kind of their mommy too, haha :) Had so much fun! // Åkte till London med dessa två! Hillsong Conference och allt annat vi gjorde var seriöst bara bäääst. Jag var typ som deras mamma också, haha :)
Workview at Vallsjöbaden!
Love nature I do! (yoda-voice). Summertime gives me some extra obsessions.. Taking pictures of every single thing and flowers.. :) // Sommaren ger mej några extra besattheter.. Att fotografera allting omkring mej och blommor.. :)





 On the last weekend of summer-break I took a trip to Norrköping to visit my sis Victoria. It was an awesome weekend! And when I got back home Lollo was home from a month in Thailand! // Sista helgen av sommarlovet så åkte jag över helgen till Norrköping för att hälsa på min syrra Vicky! It was awesome! När jag kom hem den helgen var Lollo hemma från en månad i Thailand!
 Evelina & Adrians wedding!
Noblessea-mästarna! 
 Went back to Norrköping and partied with my sisters for the first time in Sweden on some latino-club. A lot of fun, but I did chose the wrong shoes... (both of my feet hurts..)  // Tillbaka i Norrköping så hade jag min första utekväll i Sverige med mina systrar på nån latino.klubb. Sjukt kul, men valde helt fel skor.. hehe
Lollo and I continued our journey to Stockholm the saturday efterwards. We went shopping, walked around in Hammarby Sjöstad(memoriiies), had some serious girltalk, went to Hillsong and saw Selena Gomez live. Had a lotttt of fun! // Lollo och jag fortsatte sedan mot Stockholm på lördagen. Vi shoppade, gick omkring i Hammarby Sjöstad(minneeen), hade en hel del tjejsnack, var på Hillsong och såg Selena Gomez live. Hade sjukligggt kul!
(old pics) Since my mom turned 50 and I 18 this summer, we decided to have a belated birthday party for friends and family in September! Had a blast! // Eftersom min mamma fyllde 50 och jag 18 i somras, så bestämde vi oss för att ha en försenad födelsedagsfest för släkt och vänner. Var väldigt roligt!
The church-camp in September was as usual a blast, and this year Austin came as well. That weekend was the start for me and Lollo to get a brother! He is and has been since then a volunteer in our church, and been living at our place. its been quite different but pretty awesome/austin to have him here. Anyhow, he brought us all of this goodness! // Församlinglägret i September var som vanligt super! Och detta året var även Austin där. Detta var första helgen då Lollo och jag officiellt fick en bror! Han är och har varit en volontär sedan dess en volontär i vår kyrka, och har då bott hos oss. Det har varit lite annorlunda, men ganska awesome/austin ändå. Hursomhelst, han gav oss all denna yummy amerikansk snacks!
I took it upon me to become Austines swedish teacher, and mann its hard. Especially with such a lazy student ;p But seriously, never realized what a complicated language this is. But he is on his way to become fluent. (thanks to me... hehehe) // Jag tog jobbet till att bli Austines svenska lärare, och hjälp vad svårt det är. Speciellt med en sån lat elev ;p Fast seriöst, aldrig förstått vilket komplicerat språk svenska är.. Men han är på god väg att bli flytande. (tack vare mej... hehehee)
Everyone who tried got pretty obsessed with the american peanutbutter... yum! // Alla som testade blev snabbt beroende av den amerikanska jordnötssmöret... yum!
 Something historical did happen this year. Cause I didnt just turn 18 this year.... I also started to like coffee. Never ever thought I would... but now, here I am. Gabe forced me to drink it every day for a week, and oh how I hated it. i felt sick every time. But.. I got used to it, and kinda liked the effect it had on me, so I continuead drinking it once in a while. And now, her I am. Kind of addicted... I owe it all to you Gabe. // Något historiskt hände 2013. jag fyllde inte bara 18... utan jag började också gilla kaffe. #vuxenpoäng. trodde verkligen aldrig att jag skulle tycka om det.. men ändå står jag här nu. Gabe tvingade mej att dricka det en vecka, och jag hatade det verkligen. Mådde illa varje gång. Men sen vande jag mej vid smaken, och gillade effekten kaffet hade på mej, så jag fortsatte efter den veckan att drick lite då och då. Och nu stå jag här.... typ beroende... I owe it all to you gabe.
Some random sunday after church :) happy as always
+
Are you from the UK? Cause I like u... k?
On a scale from one to America, how free are you toinght?
BIG MAC KOSTADE BARA 40 KRONOR!!!!!!!
National Suit Up day!! Only Austin and I who suited up tho.. #likeaboss #onlycauseiremindedhimtho
My family's annual "Christmas in October" :)
 Snapchat.... such an addiction.
 This was taken the same day I took my license, 18th October!! :) // Togs samma dag som jag trog körkort, 18e Oktober!! :)
 Halloween! I dont look scary at all tho... lol. // Halloween! Jag ser inte läskig ut för fem öre dock... lol
 Girls-night at Lovisas place! We ate chocolate-pancakes, did facials, had a loong girltalk and watched the notebook. Perfection! // Tjejkväll hos Lovisa! Vi åt choklad-pannkakor, gjorde ansiktsmask, hade ett låångt tjejsnack och kollade på the notebook. Perfektion!
 Another girlsnight! Including digestive and starbuuuucks!
Weird but lovely people. :)
Bestiiiies!
 Both of my feet hurtssss
My baby turned 10(70)!! :D
 Många många tjejkvällar med denna underbara tjej! Tycker om dej såå mycket! SÅ tacksam för våran vänskap <3
 All the siblings gathered! While Austin has made me see the matrix, batman, star trek and movies like that we made him see some chick-flicks as well, mohaha. I also saw Star wars for the first time. (I know.... please dont judge me). They were awesome! // Alla syskon samlade! Medan Austin har fått mej att se filmer som the matrix, batman, star trek och liknande så har vi tvingat honom att se några chick-flicks också, mohaha.
 Babysat these cuties!
Been a little obsessed with instumental music lately. The piano guys, Lindsey Stirling, New tango orquesta, you name it. SO GOOD!
 Are you a Beaver? Cause dammmm!
Hopes christmasshow! // Hopes julshow!
Fackelbärarnas julshow!
Its not only the best magazine/cartoon ever.. Its a great swedish-teacher as well. // Det är inte bara världens bästa tidning/serie. Det är en fantastisk svenska lärare också.
#findusåjeg
 Taking christmas-card pictures are always interesting... haha. This year with our american brother as well! // Att ta julkort är alltid lika intressant... haha. Detta året med vår amerikanska broder också!
Nacka and I spent so much money trying to win a giant stuffed animal-banan on Vetlandas christmas-market. But we only one a small little moon, lolz. // Nacka och jag spenderade massa på att försöka vinna ett jättestort banan-gosedjur på Vetlandas julmarknad. Men vann bara en liten måne, lol.
 ...my sister is such a weirdo
 Spent christmas with all these lovely people. Had a blast :) Spenderade julhelgen med alla dessa fabulösa männsikor. Var så kul!

A few days of shopping, chilling and having fun, and then there was new years. Soo much fun! I had such a great year!! I am stoked about everything 2014 has to offer, as I do have the bestest people ever in my life, and due to the fact that I am graduating, I know it will be an amazing year! I feel so blessed! (: Again, I know im late but... happy 2014!
//
Några dagar av mellandagsresa och chillande, och sen var det nyårsafton. hade såå sjukt kul! har haft ett så underbart år!! Är så taggad för allt 2014 har att erbjuda, och eftersom jag har dem bästa människorna nånsin i mitt liv, och för faktumet att jag tar studenten, så vet jag att det kommer bli ett försmäktande fabulöst år! Känner mej så väldigt välsignad. (: vet som sagt att jag är lite sen.., men gott nytt 2014! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar