tisdag 18 februari 2014

Hair-history

Been dying to do something creative with my hair lately, although I won't because of graduation and prom in june. Last year I seriously went so crazy, I can barely believe it. It all started in november 2012 when I got a side-bang, and after that I tried pretty much everything. I kind of miss it.

Har verkligen varit sugen på att göra något kreativt med mitt hår det senaste, även om jag vet att jag inte borde i och med bal och student i juni. Förra året var jag verkligen helt galen, kan knappt ens förstå det nu i efterhand. Allting började i november 2012 då jag skaffade snelugg, och därefter så testade jag typ allt. Jag saknar det lite.

 This is what it looked like before I got a bang! // Såhär såg det ut innan jag skaffade lugg!
 I then went and got a side-bang. Loved it so much! // Skaffade sedan lugg, älskade det så mycket!
First time coloring it!! // Första gången jag färgade det!
A while after I got a haircut. Thinner and a lot shorter! // Efter ett tag klippte jag mig också. Tunnare och kortare!
Then I went cray and finally colored it red. Been wanting this for years, but been to scared. Altho.. never really got the red I wanted. Wouldve wanted it more wineredish. // Färgade det sedan äntligen rött! Har viljat göra dett i åratal, men varit för rädd. Dock så fick jag aldrig exakt den röda jag ville ha, hade viljat ha hela håret i mer vinrött. 
 I started missing my long hair a lot and got hair-extensions. But thought it was so annoying so only wore it for like three weeks. Aah, this hair is so rad! Miss it! // Saknade mitt långa hår så mycket så skaffade hårförlängning. Tycket dock det var så jobbigt så hade det bara typ tre veckor. Aah, det här håret är så coolt! Saknar det!
Probably my favourite. My friends called it "orange-blonde" and "strawberry-hair", and oh how i loved it! I will definitely go back to this colour in the future! // Troligen min favorit. Mina vänner kallade det "orange-blont" och "jordgubbs-hår", och ååh vad jag älskade det! Kommer definitivt vilja ha denna färgen igen i framtiden!
 It was supposed to be blonde highlights, but turned out to like this. I hated it at first, but kind of grew to like it. It was kind of cool! (im in blue in the last photo) // Var meningen att det skulle vara blonda slingor, men blev istället blont överhår. Hatade det först, men började sedan tycka om det. Det var ju faktiskt rätt coolt! (jag i blått på sista bilden)
Then got my entire hair super-blonde. My friend Findus first reaction was to call me a hollywood-star, haha! // Fick sedan håret att bli mega-blont. Min vän Findus första reaktion var att kalla mej holloywood-stjärna, haha!
 I then got it to this colour. It was a bit darker at first, but after a few washes it has started to become pretty much my natural hair-colour, just like I wanted. :) // Fick det sedan till den här färgen. Var lite mörkare först, men efter några tvättar så blektes det lite, så att jag i stort sett fått tillbaka min naturliga hårfärg, precis som jag ville. :)
Since this was in October, I am kind of in the mood to do something crazy with it again. So bored with it. But we'll just have to wait and see until after graduation. Maybe i'll go ginger again, or short again, who knows?  // Eftersom detta var i Oktober, så har jag blivit sugen på att göra något galet med det igen. Så uttråkad med det. Men får helt enkelt vänta och se tills efter studenten. Kanske blir jag ginger igen, eller satsar på axellångt. vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar