lördag 17 maj 2014

Friday

Had a wonderful friday! Slept about 3hours(senior-life) and then went to school to have my last national exam ever! 
Then we had makeup class with a visiting makeup artist from Peggy Sage, Robin, that came and showed us some cool ideas. After that my classmate made my hair pink... Haha. It was fake, but it was so cool, and I kind of loved it, haha! 
 After school I went into town to meet up with Lollo and dad to have some pizza! Later we helped to prepare for the night! 
My church was the hosts for another LoveNepal-event and it was a very great night! LoveNepal is a work to prevent trafficking and slavery for so many innocent lovely girls in Nepal. It was a very emotional night and I personally cried like a baby. But the great thing is that we can be a light in these girls darkness. So it was also a night filled with hope! (For more information on how to help: LoveNepal.se).

After the evening I caught up a bit with my bestie Eveline and also chatted with some of the lovely girls from Nepal. I get so encouraged by their happiness, even tho they basically has gone trough hell, they are still so happy and it makes me so touch and encouraged. 
Anyhow, a bunch of friends helped to clean up after everything and then went to McDonald's, where Bea and I went to the playground and had some girltalk. Then went home and literally fell asleep immediately. 

Hade en superbra fredag! Sov ca 3h innan jag åkte till skolan (livet som en trea) och hade sedan mitt sista nationella prov nånsin, aah så skönt. Det gick dock sådär. 
Efter det hade vi hantverk varav vi hade besök med en makeup artist ifrån Peggy Sage, Robin. Han visade lite olika tekniker och det var väldigt kul! Sedan så gjorde min klasskompis mitt hår rosa... Lolz. Det var fake men det var fett coolt...haha! Efter skolan åkte jag in till stan och käkade pizza med Lollo och pappa! Och sedan hjälpte vi till att förbereda till kvällen. 

Min kyrka var nämligen värdar till ett LoveNepal-event, och det blev en väldigt lyckad kväll! LoveNepal är ett arbete som jobbar för att bekämpa sexslaveri för flickor i Nepal. Var en väldigt känsloladdad kväll och jag personligen grät som ett barn(börjar bokstavligt talat gråta igen nu när jag skriver om det). Men det underbara är att man kan få vara ett ljus i dessa flickors mörker! Så det var en kväll full av hopp också! (För mer information om hur man kan hjälpa till: LoveNepal.se)
Efter galan så catchade jag upp med min fina vän Evelina! Småpratade också lite med en del av flickorna som var där från Nepal. Blir så förundrad och uppmuntrad av deras glädje. Trots att de i stort sett upplevt ett helvete på jorden så är de så glada och det gör mej så rörd. 

Hursomhelst, vi hjälpte till med att städa i ordning allt efteråt och sedan drog vi till donken, då bea och jag gick till lekplatsen och hade lite tjejsnack. Åkte sedan hem och somnade typ på minuten. 

Pink hair dont care
LoveNepal.se #stödlovenepal #lovenepal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar