söndag 13 januari 2019

The beautiful nordic winter

I have so many pictures that I took in the north that I want to share. I'm such a perfectionist and I sometimes get so stuck in wanting to edit photos over and over because I'm not 100% happy with it. Like with most of these... I just keep changing the colour of them, not sure what I prefer on it. Snowy pics when it's cloudy can be so tricky! But I love looking back at posts like this so I know I'll regret it if I don't upload.., so here it goes, my 80% finished pictures (haha)

Jag har så mycket bilder från norrland som jag vill ladda upp men ibland blir jag sån perfektionist att jag inte vill lägga ut dem, utan bara fortsätter att redigera dem om och om igen. Men jag älskar att kolla tillbaka på inlägg som dessa, så därmed vill jag utmana mig själv att lägga ut ändå, både här och på instagram! Så här kommer mina till 80% färdiga bilder, haha.
This time we were so many that we couldn't all sleep at my grandparents place, so instead we stayed here, in this little cabin that is neighbour with them. It was me, my sister Lulu and my parents - and it was so cozy! Chilling in front of the fire on all the time and getting a lot of quality time, it was so nice. It was also good for my grandma who sometimes gets stressed when we are so many in such a small space that we would get away during some hours of every day. It was definitely a winwin!

Eftersom vi var så många i år så bodde jag, Lollo, mamma och pappa i detta lilla hus - och det var så mysigt!! Chilla framför elden tillsammans och se på film på min dator och bara ha det allmänt mysigt. Huset tillhör mormor & morfars granne och ligger precis bredvid deras hus, så det var så perfekt att vi kunde ha det! Det var också en bra lösning då mormor(och vi andra) lätt blir stressade när så mycket folk är på ett och samma lilla ställe. Så det löste sig verkligen på bästa sätt!
In most places you may take the bike to the grocery store - but in the north you of course take these snow-sleds! It's so much fun and cozy to go everywhere in these, and practical too for caring firewood or groceries. :)

I de flesta städer cyklar man till affären - men i norrland tar man förstås sparken! Det är såå himla mysigt att åka runt på dem här överallt. Smidigt med när man ska bära ved mm :)

It was a different Christmas for sure, and to be honest got me some mixed feelings. But nevertheless I LOVE being up in the north. Soaking in the fresh air.  Starlit evenings. Gorgeous nature. The birds song. Leaving the sometimes stressful need of always checking your phone away... It's good for the soul to be away like this. In the quite & beautiful forest. 
You can expect to see even more pictures from the north soon, both analogue and digital, hihi.

Det var en annorlunda jul, definitivt. Och även om det var lite blandade känslor över det så spelade det ingen roll över hur mycket jag älskar att vara uppe i norrland. Njuta av den friska luften. Stjärnklara himlen. Vackra naturen. Fåglarnas sång. Lämna bort stressen över att alltid vara uppkopplad med mobilen. SÅ härligt & underbart att vara däruppe. Alltid.
Blir nog fler bilder både analogt & digitalt som jag tog i norrland, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar