fredag 18 januari 2019

Rock n' Roll?

This was all done for a school-project, where we got to hear a song and create a photo from the words in it or the feelings we got from it. We only got to hear it two times, and it was quite hard to hear what he sang, but it was a rock-song and I heard some lines that were something like "black and white", "smoking", "spend money, no regrets" and "push limits". So I decided to get out of my comfort-zone and create something really rock n' roll - and I had so much fun!!

I took the photo in my bedroom; throw a lighter and some money on the floor, threw on my leather jacket & my converse(I was already wearing all black as usual so that helped), put on some lipstick, held a pen(that I later turned into a cigarette in photoshop) and just got into character. It was so much fun pretending to be a rock-queen with all the sass that comes with it - felt weird but I loved it! The very first photo up there is the one I ended up using for the assignment.

Should probably add that I don't smoke, didn't smoke in the photos, nor do I intend to start to, haha. The only time I've tried was when I was like sixteen and I only ended up coughing like crazy not even understanding how it works. Probs wasn't the "coolest" one at the party, but I'm totally okay with that haha.

-

Detta gjordes för ett skol-projekt, där vi fick lyssna på en låt och sedan skapa en bild utifrån känslan låten gav oss eller kanske något från texten. Vi fick höra låten två gånger och sedan var det dags att sätta igång! Det var en rock-låt och jag hörde lite av texten där de sa "Svart & vit", "röker", "slösar pengar utan ånger" "inga gränser" och lite liknande på engelska. Så jag kände direkt att jag ville ut ur min bekvämlighetszon och köra rock n' roll - och det var så roligt!! 

Jag tog kortet i mitt sovrum; där jag slängde lite pengar och en tändare på golvet, slängde på läppstift, skinnjacka & converse och höll en penna som cigarett(som jag senare photoshoppade). Jag försökte helt gå in i karaktären av en kaxig rock-tjej med mycket attityd - och jag hade faktiskt så kul!! Den allra första bilden däruppe är den jag till sist använde för uppgiften.

Kanske bäst att tillägga med att säga att jag röker inte, jag rökte inte på bilderna, och jag har inget intresse av att börja röka heller, haha. Har testat en gång när jag var runt 16 och då fattade jag inte ens hur man gjorde utan hostade bara. Troligen inte den "coolaste" på festen, men det gör mig absolut ingenting haha.
So out of character haha, but it was really fun to try out. I love trying new things and I don't want to limit myself from trying stuff like these out just because I'm maybe more into another type of photography. And I do wear leather jackets and all black pretty much all the time so maybe this was expected to come sooner or later anyways ;) lol.
If you are curious to which song it was you can listen to it here!


Ganska så olikt mig haha, men det var så kul att testa på! Älskar att testa nya grejer och vill inte hålla tillbaka mig själv bara för att jag är mer intresserad av en typ av fotografi.
Om du är nyfiken på låten vi fick lyssna på så har du den här 
Finishing of with photo number one again, without the photoshopped cigarett and smoke. I am still so new with the whole world of photoshop so I was actually quite impressed with myself to manage to do this haha, and luckily my teacher was impressed too haha. But obviously there's even more to photoshop so you can probably make it even more realistic than I did. But this is my before picture anyways! 

Avslutar med att visa foto nummer ett igen men innan jag redigerade in cigaretten & röken. Jag är fortfarande så ny i photoshop-världen att jag känner mig rätt så nöjd faktiskt, och min lärare tyckte också det såg bra ut så det var ju skönt att höra. Men sen självklart finns det säkerligen ännu bättre sätt att göra det ännu mer realistiskt än jag gjorde. Men här är min före bild på det fotot iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar