måndag 28 januari 2019

Into the forest I go

 Into the forest I go, to lose my mind and find my soul.
The photos you see above is my latest photo-project at school! We got to do whatever we wanted and I actually changed mine last minute because I got so inspired to do something in the forest! So I did a project inspired by one of my favourite Swedish photographer; Jonna Jinton. I also wanted to practice photoshop for my project so I played around a lot with double-exposure, so in each of these pictures there's at least five in them.
It didn't 100% turn out as I first had planned - but I had so much fun doing it!! Definitely want to practice to take more similar photos like this because I had so much fun creating this.

"In i skogen jag går, för att förlora mitt sinne & finna min själ".
Quoten för mitt projekt låter lite bättre på engelska, men detta är iallafall innebörden av det. Alla bilderna över tillhör nämligen mitt senaste foto-projekt i skolan! Vi fick göra vad vi ville och jag bytte faktiskt helt inriktning precis i slutet för jag blev så inspirerad till att göra något i skogen! Så jag gjorde något inspirerat av en av mina favoritfotografer Jonna Jinton. Jag ville även öva på photoshop i projektet så jag lekte mycket med dubbelexponering, så i varje bild häruppe så är det minst fem till i den. 
Det blev inte som jag hade tänkt till 100% men jag hade otroligt roligt med att fixa ihop dem!! Vill verkligen fortsätta med att skapa sånna här typ av foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar