tisdag 1 december 2015

Thanksgiving

My first thanksgiving was definitely one for the books. My friend Jessica invited me and my friend Rebeca to come with her to her house in Fresno over the weekend and it was so much fun!! 
Her family is Mexican and the first question I got from them was "can you make tortillas?", hahah! Her family was crazy, but so friendly and so great, and extremely huge. 
The weekend was filled with meeting all of her different relatives, eating, exploring, eating, freezing, resting, eating, watching movies, eating, and well... eating, haha. I got to try a bunch of different Mexican food, (and also their coffee, which fyi was soo good!). Also had the traditional American thanksgiving food. It was so nice to have home cooked food!! Gosh how I miss that living at the dream center. 
It was such a great weekend, just what I needed. I am so thankful I was able to go! So thankful for many things in my life. Thankful for friends and family that supports me from back home, and thankful for the new friends and family I've made since I've been living in America. I feel so very blessed. 
Also loving the thanksgiving tradition, I want to bring it to Europe! Would also love to bring all the Black Friday sales, minus the craziness they involve.

Har nu firat min första thanksgiving, och det var verkligen något jag aldrig kommer glömma. Min vän Jessica bjöd mig och min vän Rebeca över till hennes familj i Fresno och det var en så underbar helg!!
Hennes familj är mexikansk och första frågan jag fick av dem var "vet du hur man gör tortillas?", hahah! Hennes familj var rätt galen, men så oärligt trevliga och härliga, och också extremt stor. 
Helgen var full av att träffa alla hennes släktingar, äta, utforskande, frysa, vila, äta, kolla på tv, äta, och....äta. Haha. Fick testa många olika sorters mexikansk mat, (även deras kaffe vilket förövrigt var såå gott!). På thanksgiving fick jag även testa på den traditionella amerikanska thanksgiving maten. Det var överhuvudtaget så himla gott med hemmalagat!, är galet vad man saknar det när man bor på dream center. 
Det var en så otroligt bra helg, precis vad jag behövde. Så tacksam att jag fick möjligheten att åka dit! Så tacksam för så mycket i mitt liv. Tacksam för vänner och familj som supportar mig och är med mig hemifrån, och också så tacksam för alla nya vänner och familj som jag har fått sedan jag flyttade till Amerika. Evigt tacksam för att jag är så lyckligt lottad. :) 
Älskar också thanksgiving traditionen, vill ta med den hem till Europa!! Man kan aldrig vara för mycket tacksam. Skulle också vilja ta med hem alla galna Black Friday rea, minus alla galenheter den åstadkommer. 
With the girls! A little bummed cause don't have any pictures of the food I've tried or any with any of all the people I met this weekend, not even with Carissa, our friend who came one day to visit. Oh well! Memories still stand:) / Med tjejerna! Lite ledsen för tog inga bilder av varken maten eller bild med några av alla jag träffade denna helg, inte ens med Carissa, vår vän som kom och hälsa på en av dagarna. Ohwell! 
Somewhere in Fresno, and it was so pretty. At nighttime the little house had fake snow outside of it, so pretty! / Någonstans i Fresno, det var så vackert. På kvällen hade de fejksnö utanför det lilla huset, var så fint! 
Got to try this amazing tea-place Teazers. Had the best chai tea I've ever had from there. Definitely recommended for anyone ever being around the Fresno area! // Fick testa detta otroligt bra te ställe Teazers. Hade det bästa chai teet jag nånsin smakat därifrån. Definitivt rekommenderat om man någonsin har vägarna förbi Fresno! 
All of the leafs had changed there and it got me so excited. Finally a taste of autumn after being in LA this entire time. It was so beautiful! // Alla löven hade ändrat färg där och det gjorde mig så lycklig. Äntligen lite höstkänsla efter att ha varit i LA så länge. Det var så vackert! 
Had the best weekend, so thankful I got to go!! / Hade en så fantastisk helg, så tacksam att jag kunds åka dit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar