fredag 14 september 2018

Nässjö Market

Before I went to north of Sweden for a week I had my last day at the job that I have worked at for two years. It felt weird but so freeing to quit and to finally go back to school. I am now studying photography and so far I love it! It's been quite intense but I have already learnt so much and I have gotten a great class so everything has felt so fun! I moved to Nässjö and live there now at the school. It's a supercozy area and I live right next to some of my classmates so it's been good. 
One of our first "bigger" assignments was to go to the weekly market in Nässjö and take 'documentary pictures' there. It was a long yet awesome day. We got to talk to so many in charge and it was such a cozy atmosphere and everyone was so happy that we were there to document it. I did go to high school here so it's pretty fun to be back, I never really liked Nässjö back then but I feel like I see it with different eyes now. It definitely has it's own charm! I'm so excited for this year and to learn and dive into photography even more.

Innan jag åkte till norrland så hade jag min sista dag på mitt jobb på ICA där jag nu hade jobbat i två år. Kändes lite konstigt men också så skönt & befriande att ta beslutet att avsluta det kapitlet och äntligen börja plugga. Pluggar nu fotografi och än så länge så älskar jag det! Det har varit ganska intensivt men jag har redan lärt mig så mycket och har fått en härlig klass så allt känns bra. Jag flyttade även till Nässjö och bor nu på skolan, är ett så himla mysigt område och jag bor bredvid några andra klasskompisar så det känns väldigt skönt.
En av våra första större uppgifter var att åka till Nässjös marknad som de har en gång i veckan och fotografera dokumentärt på den. Det var en lång men sjukt mysig dag. Alla som jobbade där var så trevliga och verkade så glada över att vi var där och fotade. Gick gymnasiet i Nässjö men var aldrig ett så stort fan av staden back then, men känner att jag ser på det annorlunda nu, tycker ändå att Nässjö har viss charm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar